Czwartek o ODŻYWIANIU – Dieta IDEALNA

  • Napisane 11 kwietnia 2013 o 13:48

Dzisiaj podzielę się z Wami moją drugą pasją.

Pierwsza to oczywiście WŁOSY.

Druga to ODŻYWIANIE. Ta pasja związana jest mocno z moim wykształceniem, a także z moją pracą.

Namiętnie tym tematem pasjonuję się ponad 10 lat, a zawodowo jestem z nim związana już 4 lata. Przez rok byłam indywidualnym trenerem, a przez 4 lata zajmuję się układaniem indywidualnych diet. Na podstawie własnych doświadczeń zawodowych podzielę się z Wami sprawdzonymi metodami w odchudzaniu.

 

NIE MA DIETY IDEALNEJ – BZDURA!!!

Faktem jest, że nie ma diety, która byłaby idealna dla każdego. Jednak każdy może znaleźć idealną dietę dla siebie.

 

Jestem przeciwniczką diet typu: Dukana, Kwaśniewskiego, kapuściana itd.

Takie diety wymagają wiele wyrzeczeń i przez to są skuteczne tylko w niewielu przypadkach.

Dlatego polecam DIETY INDYWIDUALNE. Od 4 lat układam takie diety i nie zdarzyło się jeszcze, żeby żadna z nich nie zadziałała.

Po prostu są skuteczne bo:

- są dopasowane do naszych gustów kulinarnych, więc – co za tym idzie – jemy to, co nam smakuje;

- nie jesteśmy głodni, bo dieta nie polega na ograniczeniu kalorii, tylko na zwiększeniu ilości spożywania ulubionych potraw oraz na ograniczeniu potraw tuczących;

- łatwo na nich wytrwać, ponieważ nie jesteśmy zmuszani do jedzenia czegoś, co nam nie smakuje;

- nie jest kosztowna, bo spożywamy głównie rzeczy te, co do tej pory, tyle że w innych proporcjach;

- jest zdrowa – zwiększamy spożycie zdrowych produktów, kosztem ograniczenia tych mniej wartościowych;

- nie ma efektu jo-jo, bo dieta nie jest uciążliwa i z czasem staje się podstawą naszego żywienia.

 

W czym tkwi fenomen takich diet? Każdy organizm jest inny, więc domaga się czegoś innego. Nie należy więc wyłączać całkowicie słodkości z diety osoby, która nie wyobraża sobie życia bez słodyczy. Tak samo nie przerabiajmy na wegetarianina miłośnika potraw mięsnych.

 

Taką dietę stosuję również ja! :)

Jej efekt to waga: 52 kg przy wzroście 172 cm, a wymiary: 87-58-87.

 

Przykładowe moje menu w ciągu dnia:

 

Śniadanie: 

- 3-4 kromki chleba wieloziarnistego posmarowane margaryną, do tego 4 plasterki żółtego sera i różne warzywa: sałata, pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka;

- kubek kakao ok. 300ml.

II śniadanie:

- banan + mały jogurt naturalny.

Obiad:

- zupa jarzynowa,

- 3-4 naleśniki z dżemem.

Podwieczorek:

- szklanka świeżego soku z marchwii,

- 2-3 ciasteczka, np. delicje.

Kolacja:

- 2 parówki,

- 2 kromki chleba wieloziarnistego posmarowanego margaryną.

 

Jestem osobą, która potrzebuje dużo węglowodanów, więc nie wzorujcie się na tej diecie, bo z pewnością niekoniecznie będzie ona odpowiednia dla Was.

 

No i najważniejsze ile się chudnie na takiej diecie. Otóż waga spada cały czas dopóki nie osiągnie odpowiedniego poziomu.

Na początku, gdy osoba jest otyła ubywa ok. 2-3 kg tygodniowo, ale z czasem, gdy w organizmie już nie zalega m. in. zbędna woda, waga spada dużo wolniej. Trzeba być więc cierpliwym, bo później będzie nam ubywało już tylko ok. 1-2 kg miesięcznie.

Oczywiście przy takiej diecie, jak przy każdej innej, ważna jest również aktywność fizyczna, ale to już temat na osobny wpis.

A na koniec mała, ale za to mega słodka i pyszna pokusa. :)

 Jest to ciasto nie wymagające pieczenia – 3 bit.

Zapraszam do komentowania i polubienia mnie na fb.

Pozdrawiam Was serdecznie :)

PS Dla zainteresowanych przepis na ciasto 3Bit znajdziecie TU

Komentarze (12) do Czwartek o ODŻYWIANIU – Dieta IDEALNA

  1. ~Marta pisze:

    Świetne wpisy:) naprawde rewelacja:) A czy można liczyć na przepis na tego 3bita?;)

  2. ~Claudinka88 pisze:

    Super! moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie żeby każdy jadł to co chciał, ale ograniczał niezdrowe jedzenie, TO JEST KLUCZ DO SUKCESU :) ja zaczynam od diety kopenhaskiej ale tylko dlatego że szybko chce zobaczyć rezultaty żeby sie nie zniechęcić.

  3. Fashionlady pisze:

    ciekawa dieta:) najważniejsze to odżywiać się zdrowo i nie głodzić się;) pozdrawiam

  4. Święta racja! :) Dieta powinna być dostosowana do danej osoby :) Również jestem przeciwniczką diet takich jak, np Dieta Dukana :D
    Świetny blog :)
    see-you-now.blog.pl
    Zapraszam :D

  5. ~Kasia pisze:

    świetny post i blog !
    wpadnę częściej. :3

    zapraszam i dziekuję za kom. : http://szary-swiat-nastolatki.blogspot.com/

  6. ~BLOGERKA 19 pisze:

    Bardzo przydatny blog :)

  7. ~Gosia pisze:

    co do wyżej przedstawionej diety, to tak jak napisałaś zależy od osoby… ja gdybym stosowała takie menu to pewnie miałabym już II stopień otyłości, też potrzebuje węglowodanów, bo jestem hipoglikemikiem … a i te parówki to oczywiście bez mięsa oddzielonego mechanicznie? hehehe

  8. ~Basia pisze:

    również proszę o przepis na 3bita:)

Dodaj komentarz